reklama

Stoji to zato, aby si ľudia vymieňali názory v rešpekte.

Pán Suhajib As Salam aleikum Sadigh

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Predpokladám, že si nemyslite, že som nikdy v žiadnej arabskej krajine nebol ? To čo som napísal, nie je smerovane proti moslimom, ani proti židom. Pre tých anonymoch v komentároch čo mi pridávajú patričnosť ku KDH, alebo k nejakým fanatikom, sú na veľmi zlej adrese. Vyjadriť svoj názor s poukázaním na možný sklz do extrému, to neznamená nerešpektovať ! Naopak povedzme si jasne o pravidlách spolužitia a nebude problém nájsť cestu tolerancie. Odvolávate sa na arabské krajiny v ktorých nie je problém na spolužitie náboženstiev. Mate pravdu, ale sú to krajiny, čo majú veľké problémy s extrémistami. Napríklad krajina kde integristi podrezávali krky ešte nedávno svojim spoluobčanom. Nemôžte povedať, že v každej arabskej krajine sú rovnaké zákony ? Každá arabská krajina ma svoj špecifikum. Pozrite sa na Maroko, nebudem Vás učiť, že kráľ Mohammed 6 je priama vetva potomstva od Mahomeho. V čom je on, priama vetva od Mahomeho horši od Abdallaha zo Saudskej Arabii ? V jeho krajine nájdete ženy absolútne oslobodene od striktnej Šariji. Aj manželka, Altesse Royale la Princesse Lalla Salma, je na fotkách bez šatky. Keď už sa držíte šatky prečo nie Burka ? Ďalej, ako sa pozeraju na striktnu Šariu Tunisko, Alžírsko, Jordánsko Egypt a aj v minulosti Irak. Krajina z ktorej pochádza najčistejšia arabčina a moslimsky hrdina Saladin z Tikritu. Irak, a to za vlády takzvaného diktatora Sadama Husseina mal vo vláde ministra kresťana, Tareka Azzisa a kresťanské náboženstvo nemalo problém spolužitia s moslimským. Nechcem sa dotknúť žiadnej krajiny, sú to ich vnútorné problémy. Ale som presvedčený, že pokiaľ nebudú jasné hranice rešpektu a tolerancie, medzi Židmi a Palestíncami nebude nikdy mier. Zájdite si do kráľovstva Saudskej Arabii a zistite rozdiel v samotnom poňatí moslimstva. Wahhabismus nepardonuje nič, čo je mimo Šariji. Čo poviete o lapidácii Rami al jamarat. (ukameňovanie) ženy, ktorá podvedie manžela ? Nič Vám nehovorí osobna prestíž medzi Šitmi a Sunitmi. Samozrejme nechcem len kritizovať a vytýkať jedným, alebo druhým ich spôsob života v ich krajine, ale budem trvať na princípe, aby každý, doma vo svojej krajine bol pánom svojich zvyklosti. Možno poznáte situáciu, že kde chodia araby so stredného východu vypiť si alkohol a vyhodiť si z kopýtka, aby nemuseli rešpektovať Šariju,? V Arabských Emirátov je to dovolene. Prečo v Maghrebe sa pestuje víno a v Šarijii je alkohol absolútne zakázaný ? Ja keď som navštívil mešitu správal som sa ako všetci moslimovia. Keď som navštívil synagógu, taktiež som rešpektoval zvyky a mravy. Aj na židovskom cintoríne, keď som išiel na hrob priateľa, nedovolil som si isť bez chabelesa (kepy). Porovnávate oblečenie rehoľných sestier so šatkou u moslimských žien. Neporovnávajte náboženskú uniformu s obyčajnými ľuďmi. Neviem, či ste už boli v Saudskej Arabii, ale na Švajčiarskej ambasáde nesmie byť vyvesená z vonku švajčiarska zástava, lebo ma na nej kríž. Samozrejme nebudem akceptovať, aby niekto vnucoval svoje náboženské zvyky života v krajine, ktorá ho prijala. V jeho súkromí nik nemá pravo sa miešať do jeho života, ale mimo, on sa musí podriadiť zákonom a zvykom krajiny v ktorej sa nachádza. Vždy som rešpektoval a budem rešpektovať zvyklosti každej krajiny. Ale taktiež budem zastavať princípy kresťanstva v kresťanskej krajine. Nato nepotrebujem ani KDH ani kostol, ale recipročný princíp rešpektu.Neviem či nevedomé, alebo úmyselné ste nespomenuli „mnohoženstvo“. V kresťanských krajinách je mnohoženstvo trestane zákonom. Ak prídete žiť do kresťanskej krajiny so 4 ženami, ma sa to rešpektovať ? Myslite na to, že v dobovo adekvatnej civilizácii sú určite povinnosti štátu, voči rodine a teraz si predstavte, že dostávate sociálnu podporu, keď by ste nemali žiaden prijem a mate 4 ženy a 10 deti. Čo na to majú povedať domáci ? Alebo u homosexuálov, ako sa bude riešiť odchod do dôchodku, keď podľa zákona ženy odchádzajú do dôchodku o 5 rokov skôr u sobášených homosexuálov, kto pôjde do dôchodku skôr ?A ako sa pozerá na homosexuálov v arabských krajinách ? A do akej kategórii dáme Travesti-nov ? Oni tiež majú pravo na sobáš ako homosexuáli, alebo nie ? A čo potom hermafroditi ? Chorého človeka treba liečiť a nie len rešpektovať, tobôž nie len tolerovať ! Telesne postihnutého treba plne rešpektovať a nie len tolerovať. Vychádzame s kontextu princípov a snažíme sa len uspokojiť chorého, na miesto toho, aby sme ho liečili.Pán Suhajib vo väčšine náboženstiev desatoro prikázaní je rešpektovane, dajme ho do praxe a bude menej problémov v spoločnom žití. "Šukram" za Vaš komentar.Julius KubikJanuár 2006.

Julius Kubik

Julius Kubik

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vidím svoj život v básni AK od Kiplinga. Som človek, ktorý chce byt účelne použitý v tom čo sa naučil, videl a skúsil. Prial by som si, aby každý človek žil svoju dobu na úrovni doby v ktorej žije. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu